Regulamin serwisu internetowego w domenie Otwierane.pl
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezamierzonej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
CENA – określona w złotych polskich lub w innej walucie kwota wynagrodzenia brutto (uwzględniająca podatek) należnego HOSSA tytułem przeniesienia własności Produktu na Klienta, lub wykonania usługi lub dzieła na rzecz Klienta zgodnie z Umową. Cena nie zawiera kosztów dostawy, chyba że warunki Promocji stosowanej przez Sklep stanowią inaczej.
Dzień roboczy– jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce;
Formularz rejestracyjny B2B – formularz, którego wypełnienie inicjuje proces rejestracji Klienta B2B
HOSSA – Katarzyna Matusik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Hossa Katarzyna Matusik, Ul. Strumykowa, nr 35, lok. 83, 03-138 Warszawa, NIP 7591684955, REGON 522432623, adres poczty elektronicznej: kontakt@otwierane.pl. Adres do doręczeń Produktów zwracanych w ramach reklamacji lub wykonania prawa odstąpienia od umowy: Hossa Katarzyna Matusik ul. Józefa Poniatowskiego 87, 05-220 Zielonka.
KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera z Hossa umowę na odległość, w szczególności nabywa Produkt lub korzysta z usług, w tym usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu. Gdy Klientem jest przedsiębiorca lub inny podmiot prawny mogący zawierać zobowiązania w swoim imieniu., uznaje się, że jest on reprezentowany przez przedstawiciela upoważnionego do reprezentowania Klienta w świetle obowiązującego prawa i że taką osobą osobą reprezentującą jest Użytkownik. W przypadku, gdy Klientem jest osoba fizyczna o ograniczonej zdolności do czynności prawnych, zobowiązuje się ona uzyskać prawnie skuteczną zgodę swojego przedstawiciela ustawowego na zawarcie Umowy oraz okazać taką zgodę na każde żądanie HOSSA, przy czym co do zasady umowy zawierane w ramach Serwisu mają charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego;
Klient Biznesowy, Klient B2B (Bussines to Bussines), to Klient będący przedsiębiorcą, który jest zainteresowany produktami lub usługami oferowanymi przez Otwierane.pl
Kodeks Cywilny: ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
Konsument: konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
Konto: zapis w systemach informatycznych Serwisu przypisany indywidualnie do Klienta, zawierający zbiór informacji dotyczących Klienta oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów, z wykorzystaniem którego Klient po zalogowaniu może składać Zamówienia oraz zawierać Umowy;
Konto B2B: zapis w systemach informatycznych Serwisu przypisany indywidualnie do Klienta Biznesowego, zawierający zbiór informacji dotyczących Klienta Biznesowego oraz składanych przez niego Zamówień i zawieranych Umów, z wykorzystaniem którego Użytkownik po zalogowaniu może składać Zamówienia oraz zawierać Umowy. Konto B2B umożliwia również pobieranie przez partnerów biznesowych materiałów marketingowych, katalogu produktów oraz specyfikacji produktów.
Wnioskując o stworzenie konta B2B klient udostępnia firmie Hossa Katarzyna Matusik następujące dane:
nazwę firmy ( w przypadku osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą – nazwę firmy zawierającą imię i nazwisko), imię nazwisko Użytkownika, tj. osoby, która posiada odpowiednie upoważnienie od Klienta do składania Zamówień i zawierania umów w imieniu Klienta Biznesowego
adres email, NIP, numer telefonu kontaktowego.
Po uzyskaniu dostępu do konta B2B Otwierane.pl klient biznesowy ma możliwość nabycia produktów w specjalnych cenach, dedykowanych ustawieniom jego konta.
KOSZYK – usługa udostępniana każdemu Klientowi, który korzysta z Serwisu, polegająca na umożliwieniu mu łatwego złożenia Zamówienia jednego lub kilku Produktów, wpisania kodów rabatowych umożliwiających obniżenie Ceny na zasadach określonych odrębnymi umowami/regulaminami, wyświetlenie podsumowania dot. Ceny poszczególnych Produktów i wszystkich Produktów łącznie (w tym ew. kosztów wysyłki), wyświetlenia przewidywanego terminu dostawy Produktów. Koszyk gromadzi składane przez Klienta oferty zawarcia Umowy. W ramach jednego Zamówienia można złożyć więcej niż jedną ofertę zawarcia odpowiedniej Umowy. W celu zachowania najwyższej jakości usług świadczonych za pośrednictwem Serwisu HOSSA może wprowadzić maksymalny limit Produktów lub limit Ceny Produktów możliwych do dodania do Koszyka w ramach jednego Zamówienia.
TREŚĆ/TREŚCI – elementy tekstowe, graficzne lub multimedialne (np. informacje o Produktach, zdjęcia Produktów, filmy promocyjne, opisy, komentarze), w tym utwory w rozumieniu Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w szczególności utwory słowne, słowno-graficzne, graficzne, muzyczne, słowno-muzyczne, audiowizualne (w tym filmowe), w tym zawierające wizerunek osób lub dobra niematerialne osób trzecich, jakie są zamieszczane i rozpowszechniane w ramach Serwisu przez odpowiednio: HOSSA, kontrahentów HOSSA, Klienta albo inną osobę korzystającą z Serwisu;
PROMOCJE – szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług, uregulowane na zasadach wyrażonych w ramach Serwisu, proponowane przez HOSSA w określonym czasie, z których Klient może skorzystać na zasadach tam określonych (takich jak np. obniżenie Ceny lub kosztów wysyłki);
PRODUKTY – Towary, dzieła, przedmioty dostawy, usługi ( inne, niż Usługi elektroniczne), które można zamawiać i nabywać zgodnie z niniejszym Regulaminem;
REGULAMIN – niniejszy regulamin określający zasady nabywania Produktów przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Serwisu. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
SERWIS – serwis internetowy prowadzony przez Hossa pod adresem www.otwierane.pl z wykorzystaniem którego Hossa świadczy usługi wymienione w Regulaminie;
SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy prowadzony przez Hossa, działający pod adresem www.otwierane.pl
SKLEP INTERNETOWY B2B– sklep internetowy prowadzony przez Hossa, działający pod adresem https://b2b.otwierane.pl/
TOWAR – dostępna w Serwisie rzecz ruchoma, która może być nabywana przez Klientów za zapłatą Ceny; Wszystkie Towary prezentowane w Serwisie są fabrycznie nowe;
TRYB „GOŚCIA” – usługa umożliwiająca zamówienia Produktów w Sklepie Internetowym bez konieczności rejestracji Konta;
UMOWA – umowa zobowiązująca do przeniesienia własności Produktu, lub, odpowiednio: zobowiązująca do świadczenia usług, wykonania dzieł lub dostaw, zawarta pomiędzy Klientem a Hossa, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, w szczególności: umowa sprzedaży, umowa o dzieło, umowa dostawy;
Umowa o świadczenie usługi drogą elektroniczną – umowa zawierana pomiędzy Klientem a Hossa, dotycząca wykonania usługi świadczonej bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanej i otrzymywanej za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej;
Usługa elektroniczna– świadczenie usług drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przez HOSSA na rzecz Klienta za pośrednictwem Serwisu zgodnie z niniejszym Regulaminem. W zakresie, w jakim usługi są świadczone przez podmioty współpracujące z HOSSA, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług znajdują się w regulaminach dotyczących świadczenia usług przez te podmioty;
Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
Użytkownik – Klient lub osoba działająca w imieniu Klienta Biznesowego, do którego przypisane jest Konto, w tym Konto Biznesowe; Użytkownik działający w imieniu Klienta Biznesowego musi posiadać umocowanie do działania w jego imieniu, w szczególności do składania Zamówień i wszelkie działania i oświadczenia składane przez Użytkownika są traktowane jak działania i oświadczenia Klienta, w którego imieniu działa;
WYMAGANIA TECHNICZNE– minimalne wymagania techniczne, których spełnienie jest niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się HOSSA, w tym zawarcia Umowy: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Edge lub Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript; By złożyć Zamówienie Klient musi posiadać ważny/aktywny adres e-mail, a także w określonych przypadkach klawiaturę lub inne urządzenie wskazujące, umożliwiające poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych;
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta wyrażające bezpośrednią wolę zawarcia umowy na odległość za pośrednictwem Serwisu, składane z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, określające Produkty, co do których Klient składa ofertę zawarcia umowy sprzedaży, wykonania dzieła lub świadczenia usług, oraz dane Klienta konieczne dla ewentualnego zawarcia i wykonania umowy. Zamówienie każdego Produktu lub usługi będzie traktowane jako niezależna oferta Klienta zawarcia umowy (ułatwienie techniczne). Zamówienie w imieniu Klienta może składać Użytkownik. Zamówieniu może zostać nadany jeden numer, a wszystkie oferty będą procedowane równolegle. Akceptacja Zamówienia przez HOSSA na zasadach określonych Regulaminie oznacza zawarcie umowy.
1. Zapisy niniejszego działu VII mają zastosowanie do Konsumenta oraz osoby fizycznej, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (zgodnie z treścią art. 7aa ustawy o prawach konsumenta). Wobec pozostałych Klientów co odstąpienia od Umowy i umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną mają zastosowanie przepisy prawa odnoszące się do podmiotów innych niż konsumenci oraz osoby wskazane w art. 7aa ustawy o prawach konsumenta, w szczególności odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego oraz zapisy Rozdziału XII niniejszego Regulaminu.
2. Klient ma prawo odstąpić od Umowy oraz umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną udostępnionych w Serwisie w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
3. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:
4. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient musi poinformować Hossa o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może też skorzystać z stanowiącego załącznik nr 1 do Regulaminu wzoru formularza odstąpienia od umowy bądź z formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub przesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy do sklepu stacjonarnego, w którym nastąpił odbiór. Skorzystanie z formularzy nie jest obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.
6. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy złożonego drogą elektroniczną Hossa niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Skutki odstąpienia od umowy
7. Odstąpienie od Umowy ma ten skutek, że uważa się ją za niezawartą. W przypadku odstąpienia przez Klienta od Umowy, zanim Hossa przyjął ofertę, oferta przestaje wiązać.
8. W przypadku odstąpienia od Umowy Hossa zwraca wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep Internetowy), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Hossa otrzymał oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat związanych z tym zwrotem.
9. Hossa może się wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia Hossa dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
10. Klient, który odstąpił od Umowy, winien odesłać rzecz na adres: Hossa Katarzyna Matusik ul. Józefa Poniatowskiego 87, 05-220 Zielonka, lub przekazać w sklepie stacjonarnym mieszczącym się pod tym adresem, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia poinformowania Hossa o odstąpieniu od Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.
11. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
12. Jeżeli w przypadku umowy zawieranej na odległość rzecz ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłana pocztą będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Wysokość tych kosztów, w zależności od wielkości paczki, szacowana jest maksymalnie na kwotę około 1000 PLN, w zależności od wyboru operatora.
13. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
14. W przypadku umów o świadczenie usług, w tym usługi projektowania, Klient, który odstępuje od Umowy, a żądał rozpoczęcia świadczenia usługi przed upływem terminu na odstąpienie od umowy o świadczenie usług, zobowiązany jest do zapłaty kwoty proporcjonalnej do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której poinformował Hossa o odstąpieniu od Umowy.
15. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat: Katarzyna Matusik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Hossa Katarzyna Matusik, ul. Józefa Poniatowskiego 87, 05-220 Zielonka, NIP 7591684955, REGON 522432623, adres poczty elektronicznej: kontakt@otwierane.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od:
umowy sprzedaży następujących rzeczy(*)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
umowy dostawy następujących rzeczy(*)
…………………………………………………………………………………………………………………………….
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)
……………………………………………………………………………………………………………………………
o świadczenie następującej usługi(*)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
………………………………………………………………………………………………………………………………
– Adres konsumenta(-ów)
………………………………………………………………………………………………………………………………
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
………………………………………………………………………………………………………………………………
– Data
……………………………………………………………………………………………………………………………..
(*) Niepotrzebne skreślić.
Zostaw dane kontaktowe poniżej, a odezwiemy się tak szybko, jak będzie to możliwe.